De mogelijkheden van remote assistance zijn enorm

26 oktober 2022

Een machine die stilstaat kost tijd en geld. Daarnaast komt dat altijd ongelegen. Reparaties kunnen lang duren, vooral als er een bepaalde vaardigheid of persoon nodig is om het probleem te verhelpen.

Met Smart Glasses en Augmented Reality krijgt u meteen ondersteuning on-site.

De mogelijkheden van remote assistance zijn enorm

Productieproblemen opsporen én oplossen in no-time

Er zijn twee manieren om uw downtime te beperken; ofwel meer deskundige servicemedewerkers aannemen en die laten wachten tot er iets stuk gaat, ofwel gebruik maken van expertise op afstand en een specialist een kijkje laten nemen zonder daadwerkelijk aanwezig te zijn.

HUPICO stelt deze mogelijkheid beschikbaar door gebruik te maken van AR-technologie. Uw werknemer kan met enkele basisvaardigheden een machine repareren omdat onze expert hem stap voor stap begeleidt.

Wij kunnen vanop afstand namelijk meekijken én -horen dankzij de ingebouwde camera en microfoon van de Moverio Smart Glasses.

Service zoals het écht hoort

Het niveau van de klantenservice is de afgelopen decennia sterk verbeterd, niet in de laatste plaats door het toegenomen gebruik van het internet. In plaats van een servicetechnieker naar een locatie te laten rijden, kan u nu online en remote contact met ons opnemen.

Voor sommige productiebedrijven staat er dan ook veel op het spel, en de gevolgen kunnen enorm zijn. Downtime van een robot of aanvoerlijn kan een totale stop van de productie betekenen.

Met AR-technologie en de Moverio Smart Glasses, zoals de gloednieuwe BT-45C(S), is het mogelijk om onze expert virtueel over de schouder van uw werknemer te laten meekijken.

“Als u dus hulp nodig heeft, kan uw medewerker meteen een AR wearable device gebruiken voor persoonlijke assistentie. Zo bieden wij u dé ultieme klantenservice.” – Johan Paul, Managing Director HUPICO

Een optimale rendabiliteit dankzij een gedegen kwaliteitscontrole

Als fabrikant is het belangrijk dat de opbrengst optimaal is, want overbodig afval of producten met gebreken raken aan de winstmarge.

Expertise op afstand maakt een meer hands-on aanpak mogelijk. Met behulp van remote assistance kunnen wij uw situatie analyseren om de kwaliteit van het proces en de output te verbeteren. In plaats van willekeurige bezoeken, kunnen remote interventies worden ingebed als een standaardmethode binnen uw organisatie.

Service remote assistance

 

On-boarding van nieuwe collega’s of verdere opleiding

Opleiding is cruciaal proces voor uw werknemers, hetzij door oefening, cursussen op het werk of via een bevoegde instantie.

Augmented reality-expertise is een nieuwe en effectieve methode om nieuwe vaardigheden aan te leren, die op vele manieren kan worden toegepast. Een assemblagemedewerker kan bijvoorbeeld in real time worden gecoacht met behulp van AR-prompts op het scherm, met live commentaar van ons serviceteam.

De voordelen nog even opgelijst

  • Kortere responstijden
  • Hogere 'first-time fix'-percentages
  • Verhoogde productiviteit
  • Lagere reiskosten en bijbehorende CO2-uitstoot
  • Betere werkervaring met verhoogde klantentevredenheid