Een terugblik op het afgelopen jaar met Tibo

27 januari 2022

Tibo Verbeken startte op 1 oktober ’20 als Support Engineer bij HUPICO. Na een doortastende Bachelor Elektromechanica met een specialisatie in automatisatieprocessen, tekende Tibo met volle overtuiging zijn contract bij HUPICO.

Tibo Verbeken - HUPICO

We blikken samen terug op het afgelopen jaar en zijn benieuwd wat de toekomst brengt; want het leven staat niet stil in het HUPICO-kantoor.

We gaan even terug in de tijd. Waarom heb je na het afstuderen ervoor gekozen om bij HUPICO aan de slag te gaan?

“Simpel: HUPICO bood mij de kans om het programmeren te combineren met ‘handenarbeid’. Af en toe wil ik gewoon daadwerkelijk de handen uit de mouwen steken. Met mijn technische achtergrond bood HUPICO mij de perfecte jobverhouding aan; bestaande uit grotendeels bureauwerk zoals programmeren, tekenen en opzoekwerk maar ook met de nodige, fysieke interventies. De twijfel die heel wat schoolverlaters ervaren als ze arbeidsmarkt betreden, was bij mij helemaal niet aanwezig.” – Tibo Verbeken, support Engineer bij HUPICO

Welke ontwikkeling heb je de laatste 14 maanden bij jezelf waargenomen?

“Ik heb toch wel een sterke persoonlijke groei gemaakt naarmate de verantwoordelijkheden toenamen binnen het bedrijf. Je merkt toch wel dat je jezelf aan het ontwikkelen bent. Het programmeren en firstline support bieden aan klanten, loopt een pak vlotter dan op mijn eerste werkdag. Ik zie ook dat ik zelfstandig meer voor elkaar krijg. Accountmanagers komen bij mij ten rade om hen bij te staan in het denkwerk en het creatieve proces. Zelf put ik de nodige voldoening uit een uitdagend project dat succesvol wordt afgerond.” – Tibo Verbeken

Jouw takenpakket is de afgelopen maanden fors uitgebreid. Voor welke zaken mag een klant steeds naar jou vragen?

“Momenteel bestaan mijn dagelijkse activiteiten uit interne projecten en het uitvoeren van haalbaarheidstesten voor klanten. Verder sta ik onze klanten ook bij met technische support, wanneer dat vereist is. Ik ga ook regelmatig bij onze klanten langs om onderhoud uit te voeren op onze producten. In België en in Nederland. Dat houdt het leuk.” – Tibo Verbeken

HUPICO is onder leiding van Johan Paul, de nieuwe managing director, snel aan het veranderen. Van een nieuw logo tot extra aanwervingen. Hoe ervaar je deze ervaringen binnen het team?

“De aanpassingen die de organisatie nu ondergaat, zijn van belang voor de groei van HUPICO binnen onze nichemarkt. De nieuwe look van HUPICO straalt niet alleen innovatie uit, ook onze klantgerichte service is nog steeds onze topprioriteit. Het is dus niet zo dat we ons DNA overboord gooien. De verbindingstechnieken werden ondergebracht in het zusterbedrijf ‘Saldico’. Voor mij impliceert dit dat ik nu extra kan focussen op het programmeren, dat is nog altijd waarvoor ik bij HUPICO ben komen werken.” – Tibo Verbeken

HUPICO maakt een sterke groei door. Dit opent voor jou ongetwijfeld nog deuren. Wat hoop je te bereiken bij ons?

“Momenteel zit ik wel even goed waar ik ben. Toch zou ik mee willen evolueren met de organisatie en verder doorgroeien in de organisatie.  Als de opportuniteiten zich aanbieden, zal ik de eerste zijn om deze met beide handen te grijpen.” – Tibo Verbeken

Ons werk zit er nog niet op

Uiteraard zijn wij blij dat we Tibo in ons midden hebben, maar ons werk zit er nog lang niet op. We zijn nog op zoek naar een Team Lead Service. Op die manier willen we bij HUPICO onze klanten blijven ondersteunen met een vlotte, correcte service.