HUPICO ondersteunt haar klanten via Remote Assisted Services

Ontdek hoe wij bij HUPICO Smart Glasses en Augmented Reality voor remote assistance gebruiken om de service voor onze klanten te verbeteren.
De coronapandemie heeft het afgelopen jaar onze manier van werken compleet door elkaar geschud. Vanop afstand werken is de norm geworden om de veiligheid van onszelf en de mensen rondom ons veilig te stellen. Met als gevolg dat dit het vaak moeilijk maakt om onze taken optimaal te kunnen uitvoeren. Gelukkig laten nieuwe technologieƫn ons toe om een oplossing te bieden voor de huidige omstandigheden. De combinatie van ontwikkelingen in Smart Glasses en Augmented Reality (AR) software is een perfect voorbeeld van hoe dit gebruikt kan worden voor remote assistance.

Smart Glasses en Augmented Reality voor remote assistance

De mogelijkheid om hulp vanop afstand aan te bieden, zonder onnodige verplaatsingen te moeten maken, kan een cruciale rol spelen in deze nieuwe manier van werken. Denk maar eens aan de tijd – en niet te vergeten de kosten – die kunnen uitgespaard worden door geen onnodige lange ritten meer te moeten afleggen.

Het is je misschien al eens overkomen: een machine heeft het begeven, maar er is niemand aanwezig met de nodige kennis om het probleem op te lossen. Een situatie waarin je niet graag terechtkomt natuurlijk. Iemand oproepen om het probleem op te lossen kan soms een lange tijd duren en per minuut dat de machine stilstaat ben je kostbare tijd en geld aan het verliezen.
Of misschien ben jij wel de expert die van ver moet komen om de oplossing te bieden voor een probleem die eigenlijk maar twee minuten werk vergde en heel eenvoudig was op te lossen.

Smart Glasses en Augmented Reality voor remote assistance

Wat als het ook anders kon met Smart Glasses & Augmented Reality?

Vandaag worden Smart Glasses nog vaak beschouwd als “nieuwigheidjes”, maar ze hebben een enorm potentieel wanneer je ze combineert met AR software in een industriĆ«le omgeving. Met de hulp van AR wordt digitale informatie over de echte wereld geprojecteerd. Dit maakt het mogelijk om live aanwijzingen te geven en aantekeningen te maken die voor de ogen van de drager verschijnen en op die manier toelaat om makkelijk de instructies te volgen.

Hupico’s Remote Assisted Services

Bij HUPICO zijn we steeds op zoek naar manieren om de service voor onze klanten naar een hoger niveau te tillen. Daarom hebben we voor onze klanten een Remote Service Pakket ontwikkeld waarbij we hen via EPSON’s Moverio Smart Glasses en de TeamViewer AR software optimale remote assistance kunnen aanbieden. Onze klant zet de Smart Glasses op, via de TeamViewer software zien wij wat onze klant ziet en geven we met behulp van AR en de headset aanwijzingen. De klant bespaart kostbare tijd, want hij moet niet wachten tot we ter plaatse kunnen komen. En wij besparen tijd, omdat we ons niet moeten verplaatsen naar verre locaties. Iedereen wint, iedereen tevreden.

Bij Hupico zijn we ervan overtuigd dat Smart Glasses en AR software om remote assistance te bieden wel eens de nieuwe manier van werken kan worden. Niet alleen in een situatie zoals nu waarin we verplicht zijn bepaalde zaken vanop afstand uit te voeren, maar ook in de toekomst.

Denk je dat Smart Glasses in combinatie met AR software ook voor u de oplossing kunnen zijn? Bekijk dan zeker eens onderstaande links voor meer informatie over de Moverio Smart Glasses van EPSON of de TeamViewer Pilot software of contacteer ons.

EPSON Moverio Smart Glasses

TeamViewer Pilot Software